שיקום ושיפוץ מבנים

שיקום עמודי בניין

שיקום עמודי בניין

עמודי בניין הינם המבנה האיתן ששומר על יציבותו של הבניין, והם נחשבים לאחד מהיסודות החשובים ביותר במבנה המשמשים כתשתית לתמיכה, העברת משקל ושיפור היציבות. 

בחלוף השנים ומרגע השלמת הבנייה, סביר כי ייגרמו לעמודי הבניין בלאי ונזקים, קלים או חמורים כגון: התפוררות חלקי בטון וברזל חשוף  בעמודי הבניין, כתוצאה מרטיבות שנגרמת ממים אשר חודרים לעמודים ויוצרים תהליך של קורוזיה, שעלול להחליש את הברזל ואף במקרים חמורים לפורר אותו ולגרום לקריסתו, ללא טיפול מניעתי מקצועי, בנוסף לכך, קיים גם בלאי טבעי ופגמים שונים לעמודים התומכים שלו בחלק החיצוני, הפנימי או שניהם יחד. 

בהתאם לגורם הנזק – רטיבות, סדקים, שברים ועוד, כמו גם למצב העמודים בפועל, כך תיקבע גם תוכנית העבודה לשיקומם. החשיבות הגבוהה של שיקום עמודי בניין נוצרת בראש ובראשונה מתוך המחויבות לספק לדיירי הבניין מקום בטוח להתגורר בו, כאשר הטיפול בעמודים והתוכנית של תהליך שיקום עמודי הבניין עצמם, תלויים בנזקים שנגרמו ובמורכבות התיקונים הדרושים.

תפקידם של עמודי הבניין

עמודים תומכים של בניין הם אלו שמעניקים למבנה את היציבות שלו ומחזיקים את המשקל הכולל של הבניין. עמודי בניין מורכבים משילוב של ברזל ובטון היוצרים את החוזק שלהם. ככל שהבניין גבוה וגדול יותר, כך גם עולה המשקל שבו העמודים צריכים לתמוך. 

על אף שמדובר במבנה נייח, לבניין מגורים יש תפקיד חשוב והוא – שמירה על ביטחונם של כל האנשים ששוהים בו. ביטחון אישי כזה מתאפשר רק כאשר השלד של הבניין הוא חזק ויציב, משמע שהוא עמיד גם בתקופות של מזג אויר קיצוני כמו גשם ורוחות עזות ואינו מתפורר או מתנודד.

הבדיקות התקופתיות ובעיקר הטיפולים, התיקון והשיקום של הבניין בעת הצורך, חשובים לשמירה על עמודי הבניין במצב שיאפשר המשך מגורים בטוחים בתוכו, למשך שנים ארוכות קדימה. מסיבה זו, זיהוי מוקדם של בעיות ונזקים, מאפשר טיפול ותיקון פגמים במבנה בצורה יעילה במיוחד. 

ניתן לשקם עמודי בטון גם במקרים של נזק משמעותי מצטבר, בתהליך רב שלבי המאפשר לעמודי הבניין לשוב למצב תקין – אפילו כשקיימים נזקי רטיבות וקורוזיה, שפגעו בחלקים פנימיים של העמוד. יחד עם זאת, כאשר נזקים נוספים כמו סדקים מתקדמים בעמודים מוסתרים, חשוב לטפל במהירות וביסודיות על מנת שנוכל למנוע התפשטות.

מהו כולל התהליך לשיקום עמודי בניין

טיפול בסדקים בעמודי בטון הוא חלק חשוב מתהליך השיקום. הסדקים בעמודי בטון יכולים להיות סדקים משתנים בגודלם ובעומקם, כאשר יש להתמקד בטיפול המתאים לסוג הסדק ולגודלו. תהליך השיקום עשוי לכלול טיפולי חיזוק שונים, ביניהם עצירת תהליכי קורוזיה שהחלו להיווצר, איטום עמודי ברזל למניעת חלודה וחדירת מים, חיזוק הבטון וחידוש הטיח והצבע, להענקת מראה חדש.

השמירה על עמודי הבניין והטיפול השוטף בהם לצורך תחזוקה, לרבות שיקום עמודי בניין בצורה יסודית כאשר קיים נזק שנראה לעין ומהווה סכנה של ממש, מתחילה בבדיקות מקצועיות המעניקות לאנשי המקצוע את האבחנה הדרושה בכדי להבין את מהות הנזק שנוצר וכן את הגורם לו.

המטרה היא לתכנן ולהביא לביצוע את תהליך השיקום והתיקון של העמודים ברמה הגבוהה ביותר, באופן שישיב אותם למצב תקין לחלוטין, לרווחתם של הדיירים, כולל טיפולי מניעה לשימור מצב העמודים לשנים ארוכות. 

כיצד מבצעים שיקום ושחזור שטחי בטון וברזל פגומים?

ראשית, מתבצעת פתיחה ואיטום של הסדקים וביצוע סיתות, חציבה וקילוף של חלקי בטון רופפים או סדוקים – עד לקבלת משטח בטון נקי, יציב ונטול פסולת. לאחר מכן אנו חושפים את ברזלי הזיון מכל צדדיו בין 5-10 ס"מ משני צדי הברזל וכ-1 ס"מ לפחות מאחוריהם. שטיפה יסודית בלחץ מים, מריחת הברזלים ושטחי הבטון הגלויים בחומרים מונעי חלודה, תיקוני טיח ובטון וכן הרבצה צמנטית הכוללת רשת אינטרגלאס, ומריחת שכבת טיח מיישר לאסטטיות העמודים בבניין.

ביצוע תהליכי שיקום של עמודי בניין – גמז הנדסה ובינוי

שיקום עמודי בניין הינו תהליך חשוב במיוחד הדורש ידע וכישורים מקצועיים. שיקום נכון ותקין יאריך את חיי הבניין באופן משמעותי ובעיקר יעניק ביטחון לדייריו. בטיחות היא ערך עליון עבורנו בחברת גמז הנדסה ובינוי ועל כך אנו שמים דגש, הן בשלבי הבדיקה המקדימה ותכנון העבודה – והן בפועל, תוך כדי תהליך העבודה עצמו והשיקום של עמודי הבניין על כל שלביו ומרכיביו.

אנו מציעים לכם לפעול למען בטיחות המגורים בבניין שלכם ולפנות אל המומחים שלנו, לקבלת מידע נוסף, הצעת מחיר וייעוץ מקצועי בנוגע לבדיקות המבנה, לרבות קביעת תוכנית לשיקום העמודים וביצוע שיקום עמודים. 

להצעת מחיר השאירו פרטים בטופס, בוואטסאפ

תוכן עניינים

השאירו פרטים

ונציג יחזור אליכם בהקדם!