שיקום ושיפוץ מבנים

שיקום ושיפוץ מבנים

שיקום ושיפוץ מבנים

בתים משותפים, בדומה לבתים פרטיים נבנים כיום בהתאם לתקנות בטיחות ותקנים, שמטרתם להבטיח את עמידות המבנה בתנאים שונים ולשמור על יציבות ובטיחות המבנה. במרוצת השנים, בניינים רבים זקוקים לשיפוץ ושיקום מסיבות שונות. בתים משותפים שנבנו בתקופה בה תקנות הבנייה היו הרבה פחות מחמירות, עשויים להוות סכנה מוחשית לדיירים המתגוררים בהם ולסבול מיסודות ותשתיות במצב לקוי. הנראות החיצונית של בתים משותפים ישנים יחסית, עשויה אף היא להוות עילה לשיפוץ, זאת כדי לשדרג את ניראות חזית הבניין.

שיקום ושיפוץ בתים משותפים: מהו התהליך?

בדומה לשיפוץ בתים פרטיים גם במקרים של שיפוץ בניינים, הדבר כרוך בתהליך המורכב ממספר שלבים שונים. אם גם בבניין שלכם החזית כבר אינה כפי שהייתה, התשתיות זקוקות לשדרוג וה"לוק" המוזנח אט אט משתלט, ביכולתכם לעשות מעשה ולבחור ב"מתיחת פנים" שתשפיע הן על בטיחות המבנה והן על מראהו.

הסכמה לתהליך מצד הדיירים – השלב הראשוני של התהליך הוא בחינה האם רוב הדיירים בבית המשותף מעוניינים לבצע את השיקום או השיפוץ. בדיקה זו מתבצעת במסגרת כינוס אסיפת דיירים בה יוצגו יתרונות ההליך ומשמעויותיו. ביצוע התהליך דורש הסכמה רחבה של כלל דיירי הבניין. 

בחירת איש המקצוע המתאים –  לאחר שהושגה הסכמה רחבה בדבר הרצון בשיפוץ ונקבע טיבו: חזית, יסודות ותשתיות, תוספת לבניין כמו מעלית, תוספת לכל דירה: מרפסת, חדר או ממ"ד, מוטל עליכם כעת לפנות אל איש המקצוע המתאים ביותר לתפקיד. בחירה בגורם מקצועי ומנוסה היא חשובה במיוחד, בכל זאת, שיקום ושיפוץ בתים משותפים אינו הליך שמבצעים אותו מדי יום. 

האם יש לקבל היתרים לפני ביצוע השיפוץ? – שיפוצים הנחשבים "קוסמטיים" הכוללים צביעה של חזית הבית המשותף, שיפוץ שטחים משותפים פנימיים כמו הלובי או צביעת מדרגות, אינם דורשים קבלה של היתר כלל. שיפוץ שאינו קוסמטי מחייב ראשית בדיקה מול הרשות המקומית, על מנת שהיא תאשר שהוא ניתן לביצוע. לאחר בדיקה זו, ניתן לפנות בבקשה רשמית לאישור השיפוץ, אישור הבקשה עשוי לארוך מספר חודשים. 

מהם סוגי השיפוצים השונים?  

בדומה לתפריט מנות במסעדה המציע מגוון מאכלים, מנות ראשונות, עיקריות וקינוחים, גם בעולם השיפוצים ישנן תוספות ושדרוגים בעלויות שונות, עם משמעויות שונות בתרומתן לבניין ולאיכות חייו של הדייר. 

חיזוק עמודי הבניין המשותף – נעשה כדי לשוות למבנה יציבות רבה יותר וחוזקה. תכנון מלאכת החיזוק חשוב במיוחד ובהתאם אליו, תבוצע העבודה בפועל על ידי הקבלן או איש המקצוע הנבחר.

הוספה של מעלית – אחת התוספות המשמעתיות לשיפור איכות חייו של דייר בבית משותף. התנהלות בבניין רב קומות ללא מעלית עשויה להיות מאתגרת במיוחד עבור אוכלוסייה מבוגרת, דיירים בקומות גבוהות, בעלי מוגבלות בתנועה ועוד. 

שיפוץ חדר המדרגות ולובי הכניסה בבית משותף – החלפת הריצוף, צביעה, שדרוג התאורה, החלפת דלת הכניסה לבניין, שדרוג האינטרקום ותיבות הדואר הקיימות, פעולות אלה ואחרות יחוללו פלאים למראה הבניין שלכם.

הוספת מרפסת – נחשבת לשיפוץ מסיבי בבניין, כזה המחייב קבלת היתרים. מבנה המרפסת, גודלה והחומרים מהם תבנה ישפיעו על עלות התוספת.

הוספת ממד למבנה משותף – נדרש הוצאת היתר בניה לכל דבר וכן אישור פיקוד העורף לאחר ביצוע מוקפד להנחיות.

קיימים שיפוצים נוספים רבים ומגוונים אותם ניתן לבצע בבתים משותפים, הם כולם תלויי הסכמה, תקציבים, אישורים והיתרים במידה ונדרשים.

שיקום ושיפוץ בתים משותפים: גמז הנדסה ובינוי בע״מ

בתהליך שיפוץ ושיקום הבניין, בחרו במקצוענים בתחום ואל תתפשרו על איכות ובטיחות. חברת גמז הנדסה ובינוי בע״מ מביאה עימה ניסיון רחב ומקצועיות שאין שנייה לה, בתכנון, ניהול וביצוע פרויקטים של בנייה, שיקום ושיפוץ מבנים ובתים משותפים.

להצעת מחיר השאירו פרטים בטופס, בוואטסאפ

תוכן עניינים

השאירו פרטים

ונציג יחזור אליכם בהקדם!